Přepis elektřiny - jak na sebe přepsat stávající smlouvu
Přepis elektřiny, přepis plynu nebo třeba také převedení smlouvy za internet. To jsou jedny ze základních kroků, kterými musíme projít, ať už se stěhujeme do vlastního bytu nebo do pronájmu.
Jak postupovat, chcete-li na své jméno přepsat stávající smlouvu, která již je pro byt s dodavatelem elektřiny uzavřena? Cest k přepisu elektřiny už v dnešní době může existovat několik a nemusí se jednat o nijak zvlášť zdlouhavý proces.
Přepis elektřiny - co obvykle potřebujeme?
- číslo elektroměru
- stav elektroměru
- nájemní smlouvu
- mít rozmyšlenou výši záloh
- mít rozmyšlenou frekvenci placení záloh
- mít rozmyšlený způsob úhrady (SIPO, platba z účtu, inkaso)
Existují dva základní způsoby, kterými lze přepis elektřiny zrealizovat: obvykle dodavatelé nabízí změnu telefonickou nebo písemnou cestou, nebo je také možné se na pobočku dostavit osobně.
Přepis elektřiny telefonicky
Pokud máte možnost
Změnu zákazníka po telefonu je možné provést pouze v případě, kdy u hovoru na zákaznickou linku840 111 333, bude přítomen jak stávající, tak nový zákazník.
Je nutné si připravit:
- číslo elektroměru
- číslo místa spotřeby
- aktuální stav elektroměru
- nový zákazník dle požadovaného způsobu úhrady číslo SIPO nebo číslo účtu
Přepis elektřiny písemně
K provedení změny zákazníka na základě písemné žádosti je nezbytné, aby stávající i nový zákazník společně vyplnili formulář Žádost o změnu zákazníka (přepis). Na jeho základě provedeme ukončení smlouvy se stávajícím zákazníkem, zašleme mu ukončovací fakturu a s novým zákazníkem uzavřeme novou smlouvu o dodávce elektřiny / o sdružených službách dodávky elektřiny.
Pro vyřízení požadavku použijte následující formuláře:
V případě změny zákazníka pomocí písemné žádosti:
- Formulář žádosti o změnu zákazníka (přepis) (PDF, 131 kB)
- Vzor vyplněné žádosti o změnu zákazníka (PDF, 113 kB)
V případě odstěhování původního zákazníka bez udání nové adresy:
- Formulář žádosti o změnu zákazníka (přepis) (PDF, 131 KB)
- Formulář čestného prohlášení (PDF, 62,5 KB)
V případě úmrtí původního zákazníka doložte:
- Formulář žádosti o změnu zákazníka (přepis) (PDF, 131 KB)
- Kopii úmrtního listu
Změnu zákazníka (přepis) na základě písemné žádosti můžete zařídit dvěma způsoby:
Odeslat nascanovanou žádost s podpisy prostřednictvím e-mailu na adresu: info@eon.cz
nebo
na korespondenční adresu:
E.ON Česká republika, s.r.o.
Středisko služeb zákazníkům
Poštovní přihrádka 54
656 54 Brno
V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte na naši zákaznickou linku 840 111 333.
Přepis elektřiny osobně
Diskuse k článku