V chráněné krajinné oblasti Dívčích hradů v zástavbě Prahy 5 – Zlíchova se nachází Základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování. Jedná se o devítiletou ZŠ, která je určená pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Škola má celopražskou působnost a je jediným plně organizovaným školským zařízení tohoto typu na území celé republiky. Zřizovatelem vzdělávacího zařízení je hlavní město Praha. V současné době má kolem 150 žáků v 19 třídách.
Vzdělávací zařízení pro děti se specifickými potřebami
Základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování zajišťuje základní vzdělávání pro děti, které vyžadují specifický přístup. Zařízení je určeno zejména pro žáky s rysy autismu, dále pro hyperaktivní děti, děti s emočními problémy, obtížemi v chování i děti dlouhodobě hospitalizované pro somatickou nebo psychickou poruchu. Tým profesionálních pedagogů má v oblasti vzdělávání děti se speciálními potřebami bohaté zkušenosti. Učitelé přistupují ke každému žákovi individuálně s ohledem na jeho potřeby. Cílem ZŠ je vytvořit přátelské prostředí, ve kterém se budou děti cítit dobře a které umožní kvalitní vzdělávání i s ohledem na specifické potřeby žáků.
Služby pro rodiče i děti
Celý pedagogický i poradenský tým školy je připraven pomáhat jak dětem, tak jejich rodičům. Při úspěšné absolvování pobytu nebo celé školní docházky je nezbytné vytvořit důvěrný vztah mezi rodinou a školou. Aby byla spolupráce co nejlepší, nabízí ZŠ řadu služeb. Patří mezi ně například činnost školního poradenského pracoviště, doučování žáků, příprava různých volnočasových aktivit, odborné poradenství či organizace ozdravných pobytů nebo víkendových aktivit pro rodiče s dětmi.
Specifické poruchy učení a jejich nápravy
Základní škola pro žáky se specifickými poruchami chování věnuje velkou pozornost vzdělávání dětí s dyslexií, dysgrafií, dysortografií či dyskalkulií. ZŠ neustále hledá nové přístupy práce s těmito dětmi. V nápravném procesu využívá různé typy forem nápravy. V dopoledních či odpoledních hodinách je například dítě odvoláno z vyučování a pracuje se speciálním pedagogem, následně pak po chvilkách pokračuje v práci doma. V případě potřeby pracuje s dítětem přímo ve vyučovací hodině speciální pedagog. Existuje řada variant, jak při výuce postupovat. Vždy je důležité vycházet z individuálních potřeb dítěte a jiných vnějších podmínek.
Plastová okna a jejich životnost ovlivňuje i prováděná údržba
Hliníková okna jsou odolná a dlouho vydrží
Jak zařídit dětský pokoj pro prvňáčka: Inspirace a praktické tipy
Vybírejte okna chytře aneb co potřebujete vědět před montáží
Jak vyřešit okolí bazénu? Možností je hned několik!
Když tento náze...